利世民
利世民聲音專欄
【是日隨筆】留下來的人
3
0:00
-9:14

【是日隨筆】留下來的人

請保持內心嘅善良,對自己對別人都一樣;另外,要保持內心對是非黑白嘅判斷,保持對美嘅追求。雖然我哋嘅空間越來越夾窄,越來越令人感到局促不安,但我哋嘅內心世界,永遠都係屬於自己嘅。
3
Transcript

No transcript...

唔經唔覺,蘋果案審訊已經去到第三十三日。尋日案情講到,陳沛敏以及一眾同事,決定最後一日要印一百萬份。睇到呢度,我更加敬佩阿敏;當時佢已經被捕,但仍然堅守到最後一刻;嗱,呢啲就真係「留低係需要勇氣」喇。

其他堅守到最後一刻嘅各位同事,我都認為係大仁大義。畢竟當時已經人人自危,佢哋仍然願意出埋最後一份紙,個份勇氣真係都唔容易。我同其他同事,從前都未必好好朋友,依家就更加流散世界各地,但我都好希望有一日大家可以有機會再會。

案情審咗咁多日,我嘅感覺係,幾個法官同主控官,不但無令香港人覺得受審嘅人有罪,反而令我哋更加懷念過去嘅香港;亦同時因為呢次審訊,畀更多人可以從另外一個角度去欣賞蘋果日報呢間公司。

肥佬黎係一個好鍾意試新嘢嘅人,但同時佢亦好識得點樣去建立一個機構。你睇,蘋果可以運作到最後一刻,絕對可以稱得上臨危不亂。對比下,呢個特區政府連搞一場足球友誼賽,放個心心汽球一都可以鬧出國際笑話;兩者,根本就係兩個層次嘅存在。 

常言道,culture eats strategy for breakfast 。蘋果又好,壹傳媒又好,都係有自己好獨特嘅文化;而呢個文化,亦都係令一個機構有生命力嘅原因。

肥佬黎點解受審?早兩日,有人話去我個 Facebook Page 留言,話佢「懷壁其罪」;呢個形容真係妙。

北京對肥佬黎嘅指控,唔單係因為佢做過啲乜,更加係因為佢有創造文化嘅能力。

香港當然都有其他人識做生意,但好似肥佬黎咁有覺悟,甘願冒呢個險去為香港講出真正香港人嘅聲音,肥佬算係係極少數。佢成日都話:「共產黨有乜好驚呀?」呢個亦先至係佢受審嘅原因。

共產黨最想你信,佢哋無所不能。假如你唔信,佢就無所不用其極,要你怕。我可以大膽講,香港班生意人,佢哋唔係信共產黨,而係怕共產黨,怕出聲,怕會槍打出頭鳥。

共產黨依家要堆砌嘅罪名,係勾結外國勢力,即係小粉紅口中嘅「漢奸」。呢個罪名當然砌生豬肉喇。請容許我講遠少少,小粉紅,佢哋粉紅色嘅腦袋,係充滿矛盾;呢班人心底裡呢先至係最崇洋媚外,對真正嘅中華文化,又係知啲唔知啲;雖然成日把滿口仁義禮智信,但行為上就不仁不義無禮失智失信。

認識黎智英嘅人就知,雖然佢唔係大中華膠,但佢亦一啲唔仇恨中華文化,甚至從來無掩飾過自己出生於饑荒中嘅中國大陸;佢亦唔會唔識扮識,唔會扮信共產黨,唔會扮忠誠。

究竟肥佬黎係一個點嘅人?佢第一個身份係「被政治耽誤咗嘅生意人」;佢第二個身份係一個基督徒;第三個身份,係一個香港人。

當肥佬黎決志成為一個基督徒,佢會用自己嘅心靈智慧,去做一個教徒,去明白教義,去實踐基督嘅精神。我知道佢無怪教區同教會;佢係因為耶穌而信上帝,而唔係因為教會而信上帝。

但黎智英最重要嘅身份,係一個香港人。

佢心目中嘅香港,唔係單純地域上嘅概念,而係一個畀咗佢生命嘅空間;連佢自己都話,無香港畀佢嘅自由,就唔會有黎智英。

諗返轉頭,八九六四之後,佢本來可以選擇走;唔係咩?當時共產黨已經露出真面目,甚至迫佢放棄 Giordano ,但佢好從容不迫咁就決定將成間公司賣咗佢,頭也不回,而且仲要將所有資金投入去創辦蘋果。

搞蘋果,你估實賺㗎?!香港地,你估搞傳媒唔會得罪人呀?!我開個 Facebook page 都有 haters 喇!當年佢真係可以唔需要搞蘋果,甚至唔需要留低,但佢一早做咗呢個決定。 

留低嘅人,當然唔單止黎智英,仲有其他同事,其他香港人。今次受審嘅,亦唔單止黎智英,仲有其他同事。甚至我會話,整個香港,其實都一樣係被告,一齊受審。

當然,藍朋友仍然會堅持:「妖,你哋唔搞共產黨,佢哋又點會搞你?你哋唔搞共產黨,香港咁無事囉。」妖,真係咁?你睇吓啲外資?點解會雞咁腳咁走嘅?你睇大陸啲富豪,佢哋會唔會更了解大陸個套潛規則?你睇佢哋咪一樣走? 

香港班有錢佬要扮愛國,因為佢哋貪圖家族嘅財富同地位;但如果香港唔再係從前個種獨特嘅狀態,呢班人仲憑乜嘢去保住自己嘅身家性命財產?佢哋以為,只要自己仍然有利用價值,共產黨就會畀佢哋繼續以香港豪族嘅身份,繼續享盡榮華富貴。

問題係,佢哋知唔知自己其實已經無乜利用價值?嗱,都咪話我唔好心提醒吓佢哋:「唔好以為你有利用價值;你哋嘅影響力,你哋嘅財富,對中共來講根本就係威脅。」

中共眼中,香港一早唔再有利用價值。佢哋早就想幾多個金融中心,然後返去從前嘅封關鎖國,入面有自己嘅內循環,同時又可以控制埋周邊嘅外循環,亦即係藍朋友小粉紅成日講,所謂嘅好大盤棋。

講到尾,北京根本只係想繼續統治,想同一班人嘅子孫,可以唔無憂無慮到公卿。試問呢種心態之下,香港對佢哋仲有乜嘢利用價值?香港班豪族,最多就係同啲中共高層,花天酒地,有錢大家搵。但依家佢哋唔識自己去尋歡咩?有錢,佢哋唔識搵咩?

究竟係邊啲人仲停留響七、八十年代嘅思想呢?

甚至乎香港班獻世派、官員等等,全部都冇利用價值;依家香港已經係警察社會,武官執政,佢哋唔係咁都睇唔明吓嘛?

其實依家香港有邊個心底裡唔愁?有邊個心底裡唔驚?有邊個心底裡唔躁鬱?唯一分別係,有啲人堅持,唔會自欺欺人,寧願唔出聲,都唔想扮一切正常無事。

但有啲人就可能已經呃人呃自己呃到連真假都唔識分。由呢班唔能夠面對現實嘅人執政,就係香港過去幾年最大嘅變化。

未來嘅歷史,會咁樣紀錄呢個城市,呢段日子:「香港嘅統治階級,用一個又一個嘅大話,去掩飾佢哋嘅過失。最初就滅絕晒所有講香港人嘅心聲,直到無人夠膽出聲,就迫所有人跟佢個套台詞;講一次唔夠,就講一百次;你唔信,就要你驚,驚到極點,就有斯德哥爾摩症候群,成為新嘅粉紅,對外面充滿仇恨。」

所以,選擇留低嘅每一個香港人,請保持內心嘅善良,對自己對別人都一樣。另外,要記住保持內心對是非黑白嘅判斷,保持對美嘅追求。

雖然我哋嘅空間越來越夾窄,越來越令人感到局促不安,但我哋嘅內心世界,永遠都係屬於自己嘅。

善護念。

3 Comments
利世民
利世民聲音專欄
【利世民聲音專欄.文字版】 https;// leesimon.substack.com
利世民,香港人,自媒體 Unsubject 主筆。表面上係時事評論人,實際上係世俗嘅哲學愛好者。樂天知命,不問鬼神,意識形態為古典自由主義,人物設定介乎於 Chaotic Good 與 Chaotic Neutral 之間,長期處於存在危機。過去四分一世紀,平均半年就有新興趣方向;由物理學到心理學,由政治到經濟、撈埋歷史、宗教同哲學等,搓埋成為「實用經濟學」、「日常政治學」、「紀事本末」三大內容系列。